27 Nisan 2011 Çarşamba

Trieste İtalya, Grado İtalya, Graz Avusturya

Her zaman bahsettiğim gibi, benim bu blogda yardımcı olmak istediğim en önemli konu maliyet. O yüzden ilk olarak Trieste'ye nasıl ucuza gidilir ondan bahsedeceğim. Trieste'ye maalesef Türkiye'den direk uçuş yok bu yüzden aktarma yapmak kaçınılmaz oluyor. Trieste'nin batısında yaklaşık 200 km uzaklıkta Venedik, doğusunda Hırvatistan sınırı ve kuzeyinde 90 km uzaklıkta Slovenya'nın başkenti Ljubljana. Vizeler genelde schengen olarak verildiği ve Slovenya konsolosluğundan vize alımı daha kolay olduğu için size Ljubljana'yı önereceğim. Burdan otobüslerle  1,5 saatte Trieste' ye ulaşabilirsiniz.

Benim gidişim? Viyana'da olduğum için çok daha kolay oldu. Viyana'dan araba kiraladık ve çıktık yola.

Yolumuzun üstünde şirin bir otelde, eşsiz doğa manzarası eşliğinde melange ( Viyana kahvesi ) yudumlarken her birimiz ayrı şeyler düşlüyorduk.

Graz, Avusturya

İsmini takımı sayesinde ( Strum Graz ) öğrendiğim şehir Graz'daydık. 280.000 nüfusu varmış bana çok daha küçük gibi geldi. İlginç olan şehirde 4 tane üniversite var, bu kadar küçük bir şehirde bana fazla geldi ama adamlar okumayı seviyor demek ki.

Burası şehrin doğu tren istasyonu, şirin bir yerdi ama şehrin boyutları hakkında fikir verebiliyor.

Strum Graz'ın stadı şehrin girişinde hemen göze çarpıyor, ismi UPC ARENA bunlarda stadlarına reklam alıyorlar demek ki.
Yemek için ilginç menüleri var mı diye,yolda gördüğümüz orada yaşayan bir Türk'e soruyoruz fakat beklediğimiz cevap: şinitzel yada kebap:)  Bizde bir yemek zincirinde yemeğimizi yiyip yolumuza devam ediyoruz.

Hala Avusturya sınırındayız, yukarıda gördüğünüz resim insana olan saygı ve değerin gerçek bir göstergesi.
Maalesef bizdeki gibi lafla değil. O barikatların arka taraflarında küçük bir köy yada tek bir ev var, peki neden mi yapılmış o barikatlar? Kaza oluyor falan diye değil, zaten kaza olamaz yol ile evler arasında en az 1 km mesafe var. O barikatlar sadece, ses, yola yakın olan evleri rahatsız etmesin diye yapılmış.

Trieste, İtalya

Trieste'ye  gitmeden önce, yaklaşık 6 aydır çok sevdiğim denizden ayrıydım, 6 ay önce gelmiştim Viyana' ya ve Tuna nehriyle idare etmeye çalışıyordum. Tabii deniz yanında yaşayıp büyüyenler iyi bilir ki denizin tuzu, yosunu,balığı ayrı bir koku verir, sadece onu koklamak bile denizle bütünleştirir insanı. Bu sebeptendir ki çok özlemiştim denizin kokusunu,Viyana-Trieste yolu aynı İstanbul-İzmir yoluna benziyordu, İzmir'e giderken ovalardan, dağlardan geçersiniz en son Manisa'daki dağları geçtikten sonra  birden serilir önünüze ışıl ışıl İzmir körfezi. Trieste'ye varmadan büyük bir dağ aştık ve ardında İzmir gibi olmasa da güzel bir körfez ve 6 ay sonra yakamozlu bir deniz karşıladı bizi.

Trieste' nin meydanları çok büyük, sadece meydanlarına bakarak sosyalist bir devlet diyebilirsiniz. Tabii caddelerine attığımız  ilk adımlarımızla sıcaklığı sarıyor bizleri.

Tüm gezilerimde başıma gelen olay Trieste'dede başıma geldi , büyük bir etkinlik vardı. Arabadan indiğimizde akşam saat 21.00 sularıydı ve bu saatte böyle kalabalık bir etkinliğin bizi bekleyeceğini düşünmemiştik. Tabii gayet mutlu bir şekilde kalabalığın arasına girip ne olup bittiğini anlamaya çalıştık. Müzisyenler sahne aldı, harika İtalyanca şarkılar dinledik, bide ilginç stantlar vardı. Trieste'de ki üniversitenin buluşlarını sergilediği akşama denk gelmişiz, bizimde üstümüzde birkaç basit şey denediler, eğlendik.

Trieste küçük olmasına rağmen gelişmiş ve zengin bir şehir, sanırım bu liman kenti olmasıyla alakalı.
Yapılar şaşalı, mağazaları gösterişli ve bir üniversiteye sahip olması sebebiyle genç nüfus oldukça fazla.

Dar sokaklarında yan yana masalar, birbirlerinin dilinden anlamasalar da küçük bir tebessümle mutlu olabilecek insanlar. İtalya gerçekten bize benzer, keyif dolu bir toplum , eğlenmeyi biliyorlar.

Bide şu soru var aklımda gezerken Trieste sokaklarında, insan karakteri 500 km güneye inince bu kadar fazla değişebilir mi?

Daha sonra otel aramaya koyulduk, malesef önceden herhangi bir otele rezervasyonda yaptırmamıştık.
Gerçi araba vardı en kötü onda yatardık, yinede şansımızı denedik ama hiç boş yer yoktu. Yalnız halkı çok yardım sever, bir tanesi bizim için  yarım  saat otel aradı ama onunda bildiği tüm oteller doluymuş. Sonunda arabayla gezerken bir otel gördük ve içeri girdik kimse yoktu, ilginç olan odaların kapısı açıktı ve yataklar boştu, biraz sakat bir yer olduğunu düşünerek kalmaya cesaret edemeden arabanın yolunu tuttuk ve geceyi böylece arabada geçirdik.

İtalyanlar da kahvaltı kültürü yok maalesef, şansımıza İtalya'da bir Türk pizzacısı bulduk, daha doğrusu biz caddelerde hayıflanırken onlar bizi duymuş davet ettiler. Bize, sucuklu yumurtaya varana kadar harika bir kahvaltı hazırladılar.Tekrar gidersem mutlaka görmek isterim,şimdilik buradan sevgiler onlara.

Grado, İtalya

Trieste' den ayrıldıktan sonra kararsız kaldık, Hırvatistan'a mı yoksa Venedik tarafına mı derken batıya doğru gidelim karşımıza neresi çıkarsa dedik ve yola koyulduk.

Yolculuğumuz boyunca bir çok tatil kasabasıyla karşılaştık. Hava harikaydı, devamlı yeni yerler görüyor, gördükçe mutlu oluyor, adeta gezmeye doyamıyorduk.

Burası benim büyüdüğüm yere çok benziyor, sanki daha önceden buradaydım gibi.

Burada da denizin yapısı çok ilginç, paraşütle sörf yapanların olduğu yerde su bileklere geliyor.

Küçük yazlık bir belde Grado, biz gittiğimizde nisan sonuydu o yüzden kalabalık değildi. Sezon mayıs sonu gibi açılıyormuş.

Denizi temiz fakat, Grado coğrafyası gereği tam burunda olduğu için, rüzgar dolayısıyla çok dalgalı oluyormuş.

Eğlenceli bir spor, bizde kiralayıp denemek istedik ama hem kiralanmıyor hemde yapması çok zormuş.

Ve Avusturya Viyana'dan başlayıp Graz, Ljubljana ( maalesef fotoğrafları yok ) ,Trieste ve ardından  Grado' da biten turumuzda yaşadıklarımı anlattım umarım faydalanabileceğiniz bilgiler vermişimdir.